Mi leszek, ha nagy leszek?

Tizenkét évesen gondoltam először a jövőmre, arra, hogy milyen leszek húszévesen: csinos, magabiztos, hivatásának élő, tudásával másokat megszégyenítő, de szerény nő. Haha. Hol tartok a megvalósításban? Kezemben a sorsom? Egyáltalán a kezembe akarom venni? Útkeresésem a felsőoktatás útvesztőiben, avagy mi leszek, ha nagy leszek?

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

álom (8) andragógia (2) anglisztika (2) balaton (8) balatonfövényes (1) beavatás (1) bologna (4) diplomata (1) educatio (3) erasmus (4) érettségi (13) e felvételi (3) felsőoktatás (12) felsőoktatási (8) felsôoktatási (1) felsőoktatási intézmények (7) felsőoktatási rangsor (3) felsőoktatási rendszer (2) felsőoktatűsi (1) felvételi (19) felvételi azonosító (2) felvételi határidők (1) fesztivál (1) fürstenfeld (1) gazdálkodási menedzsment (1) gólyabál (2) gólyatábor (2) gyakorlat (3) győrffy miklós (1) határidők (10) háttérképek (2) hvg diploma (1) idegennyelv (2) idegenvezető (9) idő (4) intézmények (6) iroda (1) jazz (2) jelentekzési (1) jelentkezési (4) jelentkezési határidők (4) jelentkezési lap (7) kalandok (1) kapcsolatok (1) karácsony (2) keresztfélév (1) kétszakos (2) kétszakosság (1) kodolányi (10) költségtérítéses (3) kommunikáció (1) kreditrendszer (1) külföldi (3) külföldi gyakorlat (5) lap (1) máté krisztina (1) média (1) média kommunikáció (4) munka (9) munkanélküliség (1) munkba (1) nap (2) napok (1) naptár (5) nemzetközi (2) nemzetközi tanulmányok (2) nyílt (3) nyílt napok (3) oklevélmelléklet (1) ölelés (1) önismereti (2) önismereti tesztek (2) ösztöndíj (1) pályaválasztás (18) ponthatárok (3) pontszámítás (3) pótfelvételi (1) rádió (1) rangsor (5) rendszer (2) sopron (1) stockholm (2) szakma (1) székesfehérvár (1) szerelem (1) támogatás (1) tanulás (1) tesztek (2) tippek (11) tisza (3) történelem (2) továbbtanulás (1) turizmus vendéglátás (10) utazási (3) vidék (2) vihar (1) Címkefelhő

Tesztem, tesztem mondd meg nékem... I.

2010.01.06. 18:20 Anna szerint

A legfontosabb kérdés eldönteni, milyen szakok érdekelnek, ezért nekiveselkedtem, hogy számot vessek önmagammal és a képességeimmel. A nagybátyám anekdotája jutott az eszembe: érettségi előtt, mint kitüntetett bizalmát élvező tanítványa, behívatta az osztályfőnöke és megkérdezte, mi az, amivel szívesen foglalkozna a jövőben. A csillagászat – vágta rá nagybátyám gondolkodás nélkül, és lelkesen magyarázta, mennyire megigézi a bolygók mozgása, a csillagképek rendszere, az univerzum működése. Erre az osztályfőnöke csak a fejét csóválta és tovább kérdezte, mi érdekli másodsorban? A térképészet és az angol nyelv – válaszolta nagybátyám rövid töprengés után. Erre aztán tanára felvillanyozva csettintett egyet és rávigyorgott: “tartsd meg hobbinak, amit igazán szeretsz (így megmarad majd az illúzió) és válaszd a második legkedvesebbet szakmának.” A nagybátyámnak bejött a tanács, a mai napig odavan a csillagokért (távcsövével rendszeresen kábít engem is), míg szakmája szerint térképész-tolmács (és egyetemi docens), oldalakon átívelő publikációs listával. És, ha engem kérdeznének? Elsőnek az írást választanám, oknyomozásba kezdenék és meg sem állnék a Pulitzer-díjig, vagy külföldi tudósítóként jelentkeznék be a világ minden tájáról. Ehhez kapcsolódik a második kör, az utazás, az idegen nyelvek (mindig büszke voltam a nyelvérzékemre) és kultúrák, az ősi vagy modern látványosságok (míg másokat fárasztanak a múzeumok, engem szinte megbabonáznak, hogy aztán úgy kell kivonszolni belőlük)

Körbenéztem a neten, hogy analizáljam magam, és ki ne szeretné a teszteket? Elsőre beleakadtam a felvi.hu (http://www.felvi.hu/felveteli/teszt) önismereti tesztjeibe, amihez persze regisztrálni kellett, de ezt most nem bántam, a regisztrációs résznél ugyanis újabb újdonságba akadtam: felvételi azonosítómat
kérték. Kinyomoztam, csak akkor leszek a birtokában ennek a hosszú, számokból álló azonosítónak, amikor már túl vagyok a jelentkezésen, ha papíron jelentkezem majd, akkor rajta lesz a lapomon, ha pedig e-felvételivel, akkor emailben fogom megkapni.

Ami a teszteket illeti, válogatni lehet bőven, nekem az első a “Felvételi előtti teszt” volt, amivel elvben megmérheted mennyire vágsz bele felkészülten a jelentkezési hajcihőbe. Kicsit csalódtam, mert a teszt kitöltése közben egyrészt szinte megfájdult a szemem a sűrűn egymás alatt futó soroktól, másrészt miután hőseiesen végigküzdöttem magamat rajta, maga az értékelés újabb nehézségekkel szembesített. Alábbi grafikont kell értelmezni (ezt sem írják le, de a pontszámok 0 és 1 között mozognak), én általában 0,5-ös pontszámokat kaptam, ami nem csoda, hiszen sokszor ikszeltem a közepesen jellemzőre az állításoknál, így egyelőre kijelenthetem, hogy félúton vagyok a felkészültség és az alulkészültséget illetően.

 

Szólj hozzá!

Címkék: pályaválasztás önismereti tesztek felvételi azonosító

A bejegyzés trackback címe:

https://tovabbtanulok.blog.hu/api/trackback/id/tr811652169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása