Mi leszek, ha nagy leszek?

Tizenkét évesen gondoltam először a jövőmre, arra, hogy milyen leszek húszévesen: csinos, magabiztos, hivatásának élő, tudásával másokat megszégyenítő, de szerény nő. Haha. Hol tartok a megvalósításban? Kezemben a sorsom? Egyáltalán a kezembe akarom venni? Útkeresésem a felsőoktatás útvesztőiben, avagy mi leszek, ha nagy leszek?

Friss topikok

Naptár

december 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

álom (8) andragógia (2) anglisztika (2) balaton (8) balatonfövényes (1) beavatás (1) bologna (4) diplomata (1) educatio (3) erasmus (4) érettségi (13) e felvételi (3) felsőoktatás (12) felsőoktatási (8) felsôoktatási (1) felsőoktatási intézmények (7) felsőoktatási rangsor (3) felsőoktatási rendszer (2) felsőoktatűsi (1) felvételi (19) felvételi azonosító (2) felvételi határidők (1) fesztivál (1) fürstenfeld (1) gazdálkodási menedzsment (1) gólyabál (2) gólyatábor (2) gyakorlat (3) győrffy miklós (1) határidők (10) háttérképek (2) hvg diploma (1) idegennyelv (2) idegenvezető (9) idő (4) intézmények (6) iroda (1) jazz (2) jelentekzési (1) jelentkezési (4) jelentkezési határidők (4) jelentkezési lap (7) kalandok (1) kapcsolatok (1) karácsony (2) keresztfélév (1) kétszakos (2) kétszakosság (1) kodolányi (10) költségtérítéses (3) kommunikáció (1) kreditrendszer (1) külföldi (3) külföldi gyakorlat (5) lap (1) máté krisztina (1) média (1) média kommunikáció (4) munka (9) munkanélküliség (1) munkba (1) nap (2) napok (1) naptár (5) nemzetközi (2) nemzetközi tanulmányok (2) nyílt (3) nyílt napok (3) oklevélmelléklet (1) ölelés (1) önismereti (2) önismereti tesztek (2) ösztöndíj (1) pályaválasztás (18) ponthatárok (3) pontszámítás (3) pótfelvételi (1) rádió (1) rangsor (5) rendszer (2) sopron (1) stockholm (2) szakma (1) székesfehérvár (1) szerelem (1) támogatás (1) tanulás (1) tesztek (2) tippek (11) tisza (3) történelem (2) továbbtanulás (1) turizmus vendéglátás (10) utazási (3) vidék (2) vihar (1) Címkefelhő

Tippek és tanácsok - hogyan használjuk?

2010.01.14. 14:29 Anna szerint

Az egyértelműnek látszik, hogy a rangsorokat érdemes személyre szabottan kezelni, és inkább eszközként, mint célként használni - azaz, az online interaktív rangsor módszerét követve, egyéni érdekek alapján a legjobb kutatni a különböző intézmények között.
 
Az ideális intézmény minden esetben személyre szabottan értendő.

Még az összeállítók is úgy vélik, mélyebben kell elemeznünk az adatokat, hiszen mi életutat is létrehozunk egyben, ezért a legfontosabb, hogy olyat találjunk, ami egybevág érdeklődési irányunkkal és olyan együttműködési kört vonzz körénk, amelyben hatékonyan tudunk érvényesülni (a kutatási eredmények szerint mindig eredményesebbek a jövőben azok, azok, akik aktívan be tudnak vonódni az iskola életébe). Talán nem túl elvetemült ötlet az sem, hogy a megérzéseinkre is hagyatkozzunk, ami persze szubjektív szempont, de eszembe jutott, hogy annak idején, mikor lehetséges új lakásunkat mentem megnézni, csodák-csodájára a szél magától kinyitotta előttem az akkor még csak fóliázott ajtókeretet - és a mai napig imádok ebben a lakásban lakni.
 
Itt jön szóba az oktatástól viszonylag különálló szempont, jelesül az, hogy egyáltalán nem mindegy, milyen közösségbe kerülünk a jövőben - egy inspriráló környezet sokszor többet érhet, mint a legjobban kvalifikált tanári gárda. Fontos tehát, hogy ilyen téren is körbeszaglásszunk, melyik iskolában milyen közösségi terek és lehetőségek vannak (hmm... talán el kellene kezdjem a főiskolás és egyetemi bulik látogatását?), de az sem mindegy, mennyire vesz részt adott intézmény konferenciákon vagy, hogy mennyire van jelen a tudományos életben. Továbbá, nem árt kipuhatolni, egyes intézményeken belül, milyen út kínálkozik hobbijaink űzésére és testünk karbantartására.
 
Azoknak, akik bizonytalanok a pontos iránnyal kapcsolatban (hasonlóan hozzám, több szak között ingadoznak) célszerű olyan iskolát keresniük, ahol az összes szak megtalálható, ami szóba jöhet, vagy olyat, ahol lehetőség van több szak párhuzamos elvégzésére. Ezzel kapcsolatban egyelőre hiányosak az információm, de ígérem utánajárok a lehetőségeknek (míg a régi rendszerben ugyanis ez egyértelmű volt, addig a bologna képzés már másképp rendelkezik).
 
Ami biztos (de ez nem a kétszakos lehetőség): a bejutás után van lehetőség arra, hogy szakot váltson a hallgató, itt a trükk az, hogy a legesélyesbbre kell pályázni a győzelem érdekében, a bologna rendszer ugyanis nagyfokú szabadságot biztosít intézményen belül, a szabadon választható tantárgyaknak (te választod meg, miből szerzel kreditet, amit később beszámítanak) és annak köszönhetően, hogy újabb felvételivel intézményen belül lehet könnyebb áthajózni egy minket jobban érdeklő szakra.

Szólj hozzá!

Címkék: felsőoktatás tippek pályaválasztás bologna felsőoktatási rangsor kétszakos

A bejegyzés trackback címe:

http://tovabbtanulok.blog.hu/api/trackback/id/tr411668125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.