Mi leszek, ha nagy leszek?

Tizenkét évesen gondoltam először a jövőmre, arra, hogy milyen leszek húszévesen: csinos, magabiztos, hivatásának élő, tudásával másokat megszégyenítő, de szerény nő. Haha. Hol tartok a megvalósításban? Kezemben a sorsom? Egyáltalán a kezembe akarom venni? Útkeresésem a felsőoktatás útvesztőiben, avagy mi leszek, ha nagy leszek?

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

álom (8) andragógia (2) anglisztika (2) balaton (8) balatonfövényes (1) beavatás (1) bologna (4) diplomata (1) educatio (3) erasmus (4) érettségi (13) e felvételi (3) felsőoktatás (12) felsôoktatási (1) felsőoktatási (8) felsőoktatási intézmények (7) felsőoktatási rangsor (3) felsőoktatási rendszer (2) felsőoktatűsi (1) felvételi (19) felvételi azonosító (2) felvételi határidők (1) fesztivál (1) fürstenfeld (1) gazdálkodási menedzsment (1) gólyabál (2) gólyatábor (2) gyakorlat (3) győrffy miklós (1) határidők (10) háttérképek (2) hvg diploma (1) idegennyelv (2) idegenvezető (9) idő (4) intézmények (6) iroda (1) jazz (2) jelentekzési (1) jelentkezési (4) jelentkezési határidők (4) jelentkezési lap (7) kalandok (1) kapcsolatok (1) karácsony (2) keresztfélév (1) kétszakos (2) kétszakosság (1) kodolányi (10) költségtérítéses (3) kommunikáció (1) kreditrendszer (1) külföldi (3) külföldi gyakorlat (5) lap (1) máté krisztina (1) média (1) média kommunikáció (4) munka (9) munkanélküliség (1) munkba (1) nap (2) napok (1) naptár (5) nemzetközi (2) nemzetközi tanulmányok (2) nyílt (3) nyílt napok (3) oklevélmelléklet (1) ölelés (1) önismereti (2) önismereti tesztek (2) ösztöndíj (1) pályaválasztás (18) ponthatárok (3) pontszámítás (3) pótfelvételi (1) rádió (1) rangsor (5) rendszer (2) sopron (1) stockholm (2) szakma (1) székesfehérvár (1) szerelem (1) támogatás (1) tanulás (1) tesztek (2) tippek (11) tisza (3) történelem (2) továbbtanulás (1) turizmus vendéglátás (10) utazási (3) vidék (2) vihar (1) Címkefelhő

Fürstenfeldbe kéne menni

2010.03.03. 14:08 Anna szerint

A múlt hét úgy szaladt el, mintha puskából lőtték volna, kitavaszodott, hétágra sütött a nap és én megéreztem az illatokon és magamon is, hogy kezdek zsongani. Kétféle érzés kerített hatalmába, mióta nem írtam, az egyik, hogy sokat gondolok (köszi kedves kommentelők! :-D) külföldre, még inkább arra, hogy nagyon szeretnék tudatosan tervezni az utazásaimmal kapcsolatban, a másik, hogy most veszem csak észre mennyi mindenben segített az elmúlt két hónap blogírása, hogy ez a kezdetben csak homályos világ, mennyire az enyém lett.

Már az is élmény, hogy információkért a saját blogomon keresgélek, és az is, hogy az írásnak köszönhetően minden bejegyzés, mint kis önálló program kezd működni a fejemben. Amikor ezen gondolkodtam akkor találtam ki, hogy átvitt értelemben a blogírás lehet amolyan tudatosan tervezett sors szövés vagy jövő írás, ahol minden kis poszt egy-egy építőkocka az életemben, és én vagyok az építész, aki majd eldönti, melyik elemet hogyan-hol-mikor és, hogy egyáltalán felhasználja-e. (Igaz, a kőműves is én vagyok, ezt teszem, miközben írok és információkért nyomozok, ebből dagasztom össze a bejegyzéseket, avagy építőkockákat.)

A mai építőkockámba Fürstenfeldet gyúrom bele, ami Vic szerint túl közel van :-) ami igaz, de közben meg innen nézve éppen elérhetetlenül messze :-) de, meg nem is ez, hanem az is, hogy világ életemben vonzódtam az osztrák vidékhez és az egész korhoz, ami a monarchiához köthető, picit mindig romantikusan tekintettem rá és vágytam az Alpok meg a tiszta vizű hegyi patakok után - mint Heidi, haha. (Megnéztem Google Earth-ön, hol is van, íme az eredmény.)

A lényeg, hogy jobban utána kutakodtam ennek a lehetőségnek, és ami biztosan kiderült, hogy bármilyen szakos kodolányis jelentkezhet ide és két héttől fél évig lehet kint tanulni, ami fontos, az a német nyelvtudás (most egyébként éppen töröm a fejem egy nyelvvizsgán, de még fel kell mérnem, belefér-e az időmbe és nem jönne rosszul egy szintfelmérés sem). A turizmus-vendéglátás és a szociális munka hallgatók egyébként a szakmai gyakorlatukat is tölthetik itt, mivel Fürstenfeldben és a környékén van már erre kiépült kis rendszer, nyilván ezt akkor is eldöntheti az ember, ha már kint éldegél és mondjuk megtetszik neki annyira, hogy "helyi lakos" szeretne lenni. Meglepő, de állítólag még a mindennapi élet is olcsóbb, mint például Székesfehérváron, sőt ellentétben az Erasmussal itt teljesen legálisan lehet dolgozni is a suli mellett és az sem mellékes, hogy szeretik nagyon a magyar diákokat.

Ez az egész fürstenfeldi dolog úgy kapcsolódik az iskolához, hogy van arra lehetősége a különböző felsőoktatási intézményeknek, hogy kihelyezett oktatási központokat hozzanak létre más országokban, a Kodolányinak 2006. óta van itt központja és ezzel az első volt az iskolák között, akik ilyenbe belefogtak, nyilván ezért is ítélték nekik a Felsőoktatási Minőségi Díjat, hogy mint jó példát jutalmazzák.

A környékről nagyon impozáns képeket és leírásokat találtam, igazi rendes és békés osztrák városnak érzem, ahol az emberek mosolygósak és nyugodtak a nekik természetes jóléttől és ahol nagy sétákat lehet tenni a természetben (és nagyon szép biciklivel bejárható ösvények is vannak itt) és csobbanni a fürdőkben. Fürstenfeld ugyanis a stájer termál vidéknek nevezett részen fekszik, mi több tartományi főváros, ahol nagyon is adnak a kellemes hangulatra, kávézók, kis üzletek sora és látnivalók fűszerezik a városképet (így a város legrégebbi épülete, a Pfeilburg, ahol a Városi Múzeum is található; arra pedig, hogy termálváros úgy hívják fel a figyelmet, hogy kutakat helyeztek el a belvárosban).

Amin még elképedtem, hogy itt van Európa legnagyobb szabadtéri fürdője, egy 23.000 m2 alapterületű, csupa zöld terep, csúszdákkal, strandröplabda-pályákkal és egy 10 m magas ugrótoronnyal - eszerint érdemes melegebb időszakban kivándorolni :-D, de persze mivel termál bármelyik évszakban élvezhető a fürdők nagy része. Íme a kisváros felülnézetből:

Találtam a neten egy blogot is, aminek az írója hosszabb ideig fürstenfeldi lakó volt és ott is tanult, ő nagyon odavolt az egészért, innen a következő részletek:

"Én szeptember 9.én vasárnap költöztem ki, lassan egy hete lakom itt,és ezt a helyet csak imádni lehet!!!:) A városba beleszerettem, olyan nyugis, tiszta, szép, az emberek udvariasak...az autók lelassítanak:D Az egyik legtutibb dolog itt Fürstenfeldben a kollégium mögötti erdőőő:))) Tele őzekkel, fekete mókusokkal, rókákkal:) igazi mesebeli:) A suli úgy működik, hogy hetente kapunk egy tanító bácsit vagy nénit, aki leadja egy hét alatt a féléves anyagot, amelyet egy vizsga követ:) Izgalmas. A mostani tanárnőnk tünemény:D Igazán jol bevezetett minket a menedzsment alapjaiba, tudásunkroól jövő csütörtökön adunk számot."

Idemásoltam még egy videót, amit a blog írója készített a kinntlétről, nagyon aranyos :-)

4 komment

Címkék: fürstenfeld külföldi gyakorlat

A bejegyzés trackback címe:

https://tovabbtanulok.blog.hu/api/trackback/id/tr61721163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vic_ 2010.03.09. 10:35:39

A video korrekt, tényleg így néz ki. Fürstihez még annyit, hogy sok kis Buschenschank ( fogalmam sincs, h kell írni, angolos vagyok :D ) van a közelben, ami maga után von néhány nagyon kellemes estét. Ha már úgyis ilyen alapos vagy, akkor házinak feladom, h járj utána mik ezek, ha érdekel. :)
Hajrá!

Anna szerint 2010.03.09. 11:54:37

@Vic_: Sikerült megfejteni a rejtvényt! (jobb késôn, mint soha...) Ez a Buschenschank dolog nagyon csábító, régen - több évszázadon át - Sopronban is dívott, a borosgazdák saját borukat, saját házuknál mérhették ki egy-két alkalommal az évben, kedvezô adózási feltételekkel (így aztán nem kellett eladniuk pl. kocsmáknak). Elvben 1946-ban szûnt meg ez a rendszer itthon (bár olvastam, hogy van ilyen nevû hely Sopronban, de minden bizonnyal csak névben idézi a dolgot), de Ausztriában a mai napig létezik :-)

Ide másolok még egy idézetet, bejön ez a szokás nagyon....

"A vendégeket az egyik kiürített szobába fogadták, ahová padokat, és asztalokat raktak. Jó időben az udvaron ihattak a betérők. Azt, hogy melyik háznál milyen bor kapható, egy trükkös jelrendszerrel hozták a vásárlók tudtára: a ház bejárata fölé kiakasztottak néhány fenyőágat (Busch = bokor, köteg), amelyhez hozzátűztek egy fehérszalagot (mely a fehérbort jelképezte), vagy egy vörös szalagot (ami a vörösborra utalt), illetve volt, hogy mindkettő kint függőt. Ha még palack is lógott e kompozícióban, akkor üveges kimérésre is számíthatott a leendő fogyasztó. Az sem volt ritka, hogy egy-egy kereszt is feltűnt a fenyőágak között, akkor az óbor sem hiányzott a gazda kollekciójából."

TyBoR · http://tybor.blogspot.com 2010.07.07. 11:34:26

@Anna szerint: Hello! A napokban találtam rá a blogodra, de csak most jutottam el odáig, hogy írjak is. Fürstenfeld valóban egy fantasztikus város, szerencsés voltam, mert az én csoportom volt az első, akinek lehetősége volt, hogy az ausztriai oktatási központban eltölthessen egy szemesztert… ami végül négy lett (több már nem lehetett, mert végeztem :))

Annyit pontosítanék, hogy az idézet az nem tőlem van, hanem egy másik blogból, egy másik csoporttól, akik szintén voltak Fürstenfeldben és ha nem csal az emlékezetem, akkor ők is turizmusos hallgatók voltak, mint amire te is jelentkezni szeretnél. A videót viszont én csináltam – igaz nagyrészt a többiek képeiből – örülök, ha tetszik.

Ha úgy adódna, hogy élsz a fürstenfeldi lehetőséggel, akkor a már említett Buschenschankokat mindenképp érdemes kipróbálni, elég sok van a környéken, melyek nyitva tartását a Buschenschank-Kalender-ből megtudhatod. A régió adottságainak köszönhetően elsősorban a fehérboraik jók, a vörössel csak óvatosan. (Vörösborból válaszd a szekszárdit ;-)) Pár éve (2-3?) egyébként a magyar érettségin is előkerült a Buschenschank (avagy Heuriger bizonyos régiókban), ami meg is lepett – hát még akkor azokat, akik akkor érettségiztek.

És ha már Fürstenfeldben vagy, akkor ne hagyd ki a Fürstenbräu-t sem, ami amellett, hogy egy étterem a sok közül (bár ezen az általánosításon lehet megsértődnének) saját sört főznek, ami még nekem is bejött (elsősorban a barna), pedig egyáltalán nem szeretem. Továbbá szezonális söreik is vannak, pl. Bockbier, …

A lényeg, amit tömören mondani (írni) szerettem volna, hogy ha felvesznek a Kodolányira, akkor mindenképp érdemes kihasználni ezt a lehetőséget, és szerintem kizárt, hogy csalódjál Fürstenfeldben. És persze ha akkor is folytatod a blogírást még, az külön öröm lesz számomra, ha – ugyan csak virtuálisan, de – ismét Fürstenfeldben lehetek kicsit.

TyBoR

Anna szerint 2010.07.07. 12:06:31

@TyBoR: ezek nagyon hasznos információk, és elteszem őket a memóriámba, hogy, ha majd úgy lesz, akkor szépen elővegyem és végig próbáljam őket! Ahogy írsz róla, azon annyira érződik, hogy örök nyomot hagyott benned! Én egyszer voltam több hónapot, igaz Németországban és az is fantasztikus volt, szóval ennyi tapasztalatom van arról, hogy mennyire jó is külföldön megtalálni a helyed, megismerni a helyi nevezetességeket :DDD Nem fogom elfelejteni a blogírást sem, ezt megígérem!!!
süti beállítások módosítása