Mi leszek, ha nagy leszek?

Tizenkét évesen gondoltam először a jövőmre, arra, hogy milyen leszek húszévesen: csinos, magabiztos, hivatásának élő, tudásával másokat megszégyenítő, de szerény nő. Haha. Hol tartok a megvalósításban? Kezemben a sorsom? Egyáltalán a kezembe akarom venni? Útkeresésem a felsőoktatás útvesztőiben, avagy mi leszek, ha nagy leszek?

Friss topikok

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Címkék

álom (8) andragógia (2) anglisztika (2) balaton (8) balatonfövényes (1) beavatás (1) bologna (4) diplomata (1) educatio (3) erasmus (4) érettségi (13) e felvételi (3) felsőoktatás (12) felsőoktatási (8) felsôoktatási (1) felsőoktatási intézmények (7) felsőoktatási rangsor (3) felsőoktatási rendszer (2) felsőoktatűsi (1) felvételi (19) felvételi azonosító (2) felvételi határidők (1) fesztivál (1) fürstenfeld (1) gazdálkodási menedzsment (1) gólyabál (2) gólyatábor (2) gyakorlat (3) győrffy miklós (1) határidők (10) háttérképek (2) hvg diploma (1) idegennyelv (2) idegenvezető (9) idő (4) intézmények (6) iroda (1) jazz (2) jelentekzési (1) jelentkezési (4) jelentkezési határidők (4) jelentkezési lap (7) kalandok (1) kapcsolatok (1) karácsony (2) keresztfélév (1) kétszakos (2) kétszakosság (1) kodolányi (10) költségtérítéses (3) kommunikáció (1) kreditrendszer (1) külföldi (3) külföldi gyakorlat (5) lap (1) máté krisztina (1) média (1) média kommunikáció (4) munka (9) munkanélküliség (1) munkba (1) nap (2) napok (1) naptár (5) nemzetközi (2) nemzetközi tanulmányok (2) nyílt (3) nyílt napok (3) oklevélmelléklet (1) ölelés (1) önismereti (2) önismereti tesztek (2) ösztöndíj (1) pályaválasztás (18) ponthatárok (3) pontszámítás (3) pótfelvételi (1) rádió (1) rangsor (5) rendszer (2) sopron (1) stockholm (2) szakma (1) székesfehérvár (1) szerelem (1) támogatás (1) tanulás (1) tesztek (2) tippek (11) tisza (3) történelem (2) továbbtanulás (1) turizmus vendéglátás (10) utazási (3) vidék (2) vihar (1) Címkefelhő

Első tapasztalatok - a távoktatás rejtelmei

2010.10.10. 15:18 Anna szerint

Nagyon izgultam az egész tanfolyammal kapcsolatban, főleg, mivel egy új képzési móddal kellett, hogy megismerkedjek, jelesül a távoktatással. Az embernek valahogy ösztönösen az az előfeltevése, hogy a tanulás az osztályban történik, úgy mint a gimiben - és így közvetlen és folyamatos a visszacsatolás.

Itt az idegenvezető tanfolyamon 500 óra ugyanis távoktatással, azaz e-learninggel történik (és 130 óra az, ami szombatonként személyesen van), ami azt jelenti, hogy kapunk egy hozzáférést a tananyaghoz, ahol on-line üzemmódban oktatnak mindenkit az adott tantárgyra.

Ez persze azt feltételezi, hogy meg kell tanulnia az illetőnek önállóan beosztani az idejét, kicsit hasonlóan ahhoz, mint amikor iskolába jár. Nálam az egész úgy működött, hogy az első kontakt órán alaposan feljegyeztem mindent (és meg is fogadtam, hogy minden órán jegyzetelni fogok, aztán ezt már másnap begépelem - ez lesz aegy külön paksaméta az anyagpk között), így mostanra pontosan átlátom, mikor-melyik anyagrész következik és, hogyan épülnek majd egymásra (ezt lejebb kivonatoltam, hogy érthető legyen). 

A másik nagy feladat nekem az lesz, hogy szigorúan beosszam az időmet, azaz kidolgozzak egy napi óratervet, amit aztán tartok is. Eszerint minden hétköznap 4 órát fogok foglalkozni a tananyaggal és, amit ezen kívül tanulásra szánok, az plusz pont, amolyan bónusz... Elhatároztam, hogy a napokban begyűjtök pár könyvet, ami az idegenvezetéssel kapcsolatos és ezeket fogom olvasgatni, mint továbbképző pluszt :-)

Maga a számonkérés egyébként kétféle típusú lesz: az egyik felében a lényeg az, hogy önmagamat ellenőrizzem, és ehhez a távoktató programon keresztül kapok teszteket; a másik felében pedig komplex feladatokat adnak majd a kontakt órákon, amiket aztán el kell küldeni és ezeket már értékelni is fogják. Ez a fajta megoldás amúgy tetszik nagyon, mert így megvan az a biztonságérzetem, hogy van visszacsatolás, tehát nem hagynak elveszni. Az „osztálytársaim" közül vannak ugyanis, akik idősebbek nálam, ők mondták is, hogy nem félnek ettől a rendszertől, sőt tökjó, mert nagyon is jól lehet önállóan tanulni. Akik, pedig egy idősek velem, ők is szinte kivétel nélkül dolgoznak (nekem még mindig nincs munkám!), így nekik másféle oktatás módi be sem jönne...

A tanárok, akiket eddig láttam nagyon szimpik, és ezt jó jelnek értékelem, mert megvan feléjük a bizalmam, így például már most az első óra után az egyik szünetben tudtam beszélgetni egyikükkel, és ő közvetlen volt nagyon, mesélt az eddigi tapasztalatairól. Mondta, hogy bizony nagyon jó lenne, ha találnék munkát ezen a területen, de szerinte inkább próbálkozzam úgy, mint gyakornok és akkor talán nagyobbak az esélyeim - mivel valóban nem túl kecsegtető egy munkaadónak, hogy még nincs szakirányú végzettségem. A másik amit javasolt, hogy még ebben a tanévben tegyem le a másik nyelvvizsgát, mert nem csak ebben a szakmában, de ugye majd a felvételinél is nagyon sokat fog számítani, mint plusz pont. Szóval, nehogy ezen bukjak el :DDD

Ami még nagyon jó ebben az egészben, hogy maga az oktatás a leendő sulimban van ugye, és amikor először beléptem, picit misztikus érzés volt, hogy lám-lám mégis csak itt vagyok, és úgy néztem a falakat, hogy „nézzetek meg jól, egyszer még eljön az idő, hogy minden nap visszajövök :-)".

 

AMIT AZ E-LEARNINGRŐL ÉRDEMES TUDNI

 

AMIT TANULNI FOGOK

1. Adminisztráció végzése 
Célja az alapvető pénzüggyel és az adminisztrációval kapcsolatos fogalmak és összefüggések megismerése. Megtanítja: informatikai programokat, irodatechnikai eszközöket, ellátmány kezelését, elszámolást, szigorú számadású nyomtatványokat kezelását, jegyzőkönyvek értését.

2. Kommunikációs tevékenység
Célja, hogy a hallgató elsajátítsa az idegenvezetés szakmai alapjait, képes legyen turisztikai programok vezetésére belföldön és külföldön egyaránt. Felkészít az idegenvezetés különböző tevékenységeire itthon és külföldön, a dokumentumok helyes kezelésére, programok hibátlan kivitelezésére, az irodával és a turistákkal való kapcsolattartás módszerének elsajátíttatására, a városnézések önálló vezetésére.

3. Idegenvezetői adminisztrálás 
Célja megismertetni a hallgatóval azokat a háttérismereteket, melyek a felkészüléshez szükségesek, megmutatja, hogyan és miképp találja meg a hallgató a megfelelő információt az adott témához, milyen kérdéseket tegyen fel a referensnek és mit várhat el tőle (forgatókönyv), hogyan ellenőrizze az igénybe vett szolgáltatásokat, milyen formákat használhat fel saját továbbképzésére.

4. Országismeret, Vendéglátás ismeret
Célja, hogy az idegenvezető-képzésben résztvevők megismerjék a szállásadás és a vendéglátás komplex szolgáltató tevékenységét, mégpedig elsődlegesen – ahol csak lehet – a vendég elégedettségét céljának tekintő üzemeltető szemével vizsgálva a tevékenységet. 
A tananyag Országismeret című része áttekintő képet ad Magyarország turisztikai vonzerejéről, az idegenforgalommal összefüggő legfontosabb fogalmakról, tendenciákról. Ismerteti az ország kultúrtörténeti értékeit, igyekszik naprakész információkat közölni a gyorsan változó környezetről.

Szólj hozzá!

Címkék: idegenvezető

A bejegyzés trackback címe:

https://tovabbtanulok.blog.hu/api/trackback/id/tr282388669

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.