Mi leszek, ha nagy leszek?

Tizenkét évesen gondoltam először a jövőmre, arra, hogy milyen leszek húszévesen: csinos, magabiztos, hivatásának élő, tudásával másokat megszégyenítő, de szerény nő. Haha. Hol tartok a megvalósításban? Kezemben a sorsom? Egyáltalán a kezembe akarom venni? Útkeresésem a felsőoktatás útvesztőiben, avagy mi leszek, ha nagy leszek?

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

álom (8) andragógia (2) anglisztika (2) balaton (8) balatonfövényes (1) beavatás (1) bologna (4) diplomata (1) educatio (3) erasmus (4) érettségi (13) e felvételi (3) felsőoktatás (12) felsôoktatási (1) felsőoktatási (8) felsőoktatási intézmények (7) felsőoktatási rangsor (3) felsőoktatási rendszer (2) felsőoktatűsi (1) felvételi (19) felvételi azonosító (2) felvételi határidők (1) fesztivál (1) fürstenfeld (1) gazdálkodási menedzsment (1) gólyabál (2) gólyatábor (2) gyakorlat (3) győrffy miklós (1) határidők (10) háttérképek (2) hvg diploma (1) idegennyelv (2) idegenvezető (9) idő (4) intézmények (6) iroda (1) jazz (2) jelentekzési (1) jelentkezési (4) jelentkezési határidők (4) jelentkezési lap (7) kalandok (1) kapcsolatok (1) karácsony (2) keresztfélév (1) kétszakos (2) kétszakosság (1) kodolányi (10) költségtérítéses (3) kommunikáció (1) kreditrendszer (1) külföldi (3) külföldi gyakorlat (5) lap (1) máté krisztina (1) média (1) média kommunikáció (4) munka (9) munkanélküliség (1) munkba (1) nap (2) napok (1) naptár (5) nemzetközi (2) nemzetközi tanulmányok (2) nyílt (3) nyílt napok (3) oklevélmelléklet (1) ölelés (1) önismereti (2) önismereti tesztek (2) ösztöndíj (1) pályaválasztás (18) ponthatárok (3) pontszámítás (3) pótfelvételi (1) rádió (1) rangsor (5) rendszer (2) sopron (1) stockholm (2) szakma (1) székesfehérvár (1) szerelem (1) támogatás (1) tanulás (1) tesztek (2) tippek (11) tisza (3) történelem (2) továbbtanulás (1) turizmus vendéglátás (10) utazási (3) vidék (2) vihar (1) Címkefelhő

Szomorú vasárnap

2010.06.25. 15:16 Anna szerint

Kiderültek ki az érettségi eredmények, és azóta picit összedőlt a világom, és nehezen értem, hogyan sikerülhettek ennyire övön alul a dolgok. Olyan, mintha nem is én lennék, nem is én tudtam volna meg a dolgokat, mintha csak egy ködszerű lény járkálna egyik szobából a másikba, akinek miközben a teste mozog, a lelke nincs benne.

Szóval úgy néz ki, kevés lesz a pontszámom a tavalyi pontszámokat nézve ahhoz, hogy felvegyek a Kodolányira, és ez az a dolog, ami annyira szíven ütött, hogy most éppen csak a bőgés az egyetlen, ami még jól működik. Legutóbb egy fiú miatt voltam ennyire kibukva, de annak már több mint egy éve, és, ha jobban visszagondolok még az sem fájt ennyire, mert ott legalább megvolt az a pozitívum, hogy a fiút is tudtam hibáztatni, meg egy csomó minden mást, a körülményeket, mit tudom én - de most?

Most egyedül magamat okolhatom, és magamat tehetem felelőssé, és ez szörnyű, ez kicsinálja a lelkem, ebbe úgy érzem belehalok. Persze a környezetemben egy csomóan biztatnak, hogy még nem dőlt el semmi, ésatöbbi, ésatöbbi, de ez most valahogy nem hat meg, és csak nézem az üres falakat, és várom, hogy megnyíljon alattam a föld, vagy lehúzzon magához a mély mocsár. Katasztfrófa!!!!!!
((((És én ki akarok szállni))))

10 komment

Címkék: álom felvételi kodolányi

A bejegyzés trackback címe:

https://tovabbtanulok.blog.hu/api/trackback/id/tr672115365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sztrapacska73 2010.06.29. 11:20:07

Kedves Anna!

Ne keseredj el, nem eszik olyan forrón a kását! Könnyen lehet, hogy rátalálsz valamilyen alternatív megoldásra, ha nem a Kodolányin, akkor másutt. 1992-ben volt egy lány, aki bele kart halni abba, hogy 1 pont hiján nem vették fel az ELTE Bölcsészkarára. És teljesen váratlanul jött egy levél az akkor induló Miskolci Egyetemről, hogy pótfelvételit hirdet. A lányt felvették MIskolcra, ahol mindenféle viszontagságok történtek vele, de elvégezte a magyar szakot és aztán magyartanár lett. Naná, hogy én voltam ez a lány, szóval fel a fejjel és nézz körül, találd meg a magad "miskolcát". Ehhez kívánok sok erőt és vidámságot ismeretlenül is!

Anna szerint 2010.06.29. 11:40:20

@sztrapacska73: Amikor elolvastam a leveled, az olyasmi volt, mint amikor új erôket érez az ember... A csalódás nekem azért hatalmas, mert, ha megnézed a blogomat már január óta azon vagyok, hogy a legjobban sikerüljön minden, és bár tudtam, hogy magasak a bekerülési ponthatárok, úgy éreztem, képes vagyok rá, hogy megugorjam ôket. Ma egyébként már egy picit jobb, kiültem az erkélyünkre és elkezdtem gondolkodni, miért akarja vajon a sors ezt... Te most úgy érzed, ott vagy, ahol lenned kell? Én még tapasztalatlan vagyok, azt hiszem, még keveset csalódtam :((((

sztrapacska73 2010.06.30. 12:09:37

Nagyjából a helyemen érzem magam, de még ost is vannak nagy elbizonytalanodásaim, ami nem baj, sőt! Ha az ember minden reményét egyetlen dologba vetíti, a lélek nem bírja el ezt a mértéken felüli munkát, elfárad és fellázad: csak azért sem sikerül. Egyetlen dolgot várni és függni tőle nem jó. Nyár van és sok sok öröm. Ha hagyod, hogy kinyílj ezek felé, sokkal több erőd lesz és sikerülni fog. Nem biztos, hogy a Kodolányi, lehet, hogy más...de próbáld megszeretni magadat úgy, hogy az érettségi nem úgy sikerült, ahogy szeretted volna, de ettől nem erőtlenedsz el!

contraires 2010.06.30. 12:09:46

Szia!
Régóta figyelemmel kísértem a blogodat, hisz én is most felvételizek, sőt, én is turizmust jelöltem meg első helyen, csak egy másik suliban.
Ne keseredj el! Utánajártam, hogy idén sokkal kevesebben jelentkeztek, mint tavaly! (Első helyen tavaly: 486, idén: 263) Szerintem ez nagyon beszédes adat! :) Nem tudom, mennyivel lett kevesebb pontod a tavalyinál, de biztos van még esélyed, ne mondj le róla! Én nagyon szurkolok neked, remélem felvesznek, hisz annyira megérdemelnéd!

Anna szerint 2010.06.30. 12:20:57

@sztrapacska73: éjjel egy aranymakival álmodtam, aki egy dzsungeles képbôl nézett felém, az egész olyan varázslatos volt, és csak nézett, miközben észrevettem, hogy nagyon-nagyon hosszú aranyfarka van, és valahogy az volt az érzésem, ezzel csodákra képes... amikor felébredtem, és még most is újra és újra megjelent ez a kép, azt hiszem valamiféle üzenet, és pont arról szól, amit írtál! Köszönöm!

Anna szerint 2010.06.30. 12:21:01

@contraires: Szia!!! Nagyon jó érzés tudni, hogy olvassák a blogomat, hiszen pont azért kezdtem el, hogy másoknak is segítsen, ez adott erôt a sok utánajárásnak! Annyira befordultam, hogy nem is néztem utána az adatoknak :DDD most, hogy írtál és tudom, elhatároztam, folytatom a blogot a kitûzött cél szerint, és bárhogy is lesz, igyekszem felkészülni mindenre, mint egy "fél-felnôtt", akire még így is, úgy is, rengeteg "csodás" :))) nehézség vár!!!!

TyBoR · http://tybor.blogspot.com 2010.07.07. 11:33:52

Annyiban egészíteném ki az előttem írtakat, hogy az előző évi pontok maximum találgatásra használhatók, ennél többre nem, hiszen nem egyszerű folyamat a pontszámítás. Függ attól, hogy hányan jelentkeztek az adott képzésre (az adott felsőoktatási intézményben), ki hányadik helyen jelölte meg (esetedben Szf ANA 325 össz, 81 első helyen, ANK 69 össz, 2 első helyen), illetve hány helyet kap az iskola az adott évben, valamint végső soron az oda jelentkezők adott évi teljesítményéről.

Ha jól emlékszem szintén nálad olvastam, hogy az elejére vetted a költségtérítéses képzést is, hogy biztos Kodolányis lehess. Ez azért növelheti az esélyeidet, mert bár már létezik átjárás a kettő között (amikor én voltam főiskolás, még nem volt), mégsem tudja mindenki vállalni a kezdeti költségeket.

Harmadrészt – hogy tényleg írjak valami okosat is, ne csak feleslegeset – említetted, hogy át lehet jelentkezni iskolán belül más képzési helyszínre. Nos, ugyanerre van lehetőség (egy szemeszter után) iskolák között is, igaz csak akkor, ha a befogadó intézmény (ez lenne a KJF) elfogadja a kérvényed, illetve mivel valahány százalékban meg kell egyezni a tantárgyak tematikájának, így előfordulhat, hogy bizonyos tantárgyat esetleg nem tudnak beszámítani, amit ezidő alatt a másik helyen tanultál. (Persze érdemes utánakérdezni, hogy még van-e ez a lehetőség, de megint csak azt tudom említeni, hogy amikor én voltam főiskolás, akkor volt)

TyBoR

Anna szerint 2010.07.07. 11:53:22

@TyBoR: Nagyon köszönöm, hogy kicsit bővebben leírtad a lehetőségeket! Az első sokk alatt igazándiból nem is tudtam normálisan gondolkodni, azóta azért sokkal jobb a helyzet!!! Most úgy állok hozzá, hogy bízom a sorsban, abban, hogy a legjobb helyre vezet, de úgy, hogy közben nem adom fel a tervemet és minden kiskaput megragadok, hogy bejussak a Kodolányira :)))

Vic_ 2010.07.14. 15:29:49

@Anna szerint: Hát még szép hogy folytatod a blogot, itten már olvasók vannak és elvárások! :D
Tessék "have fun"-olni, ha meg éppen esik az eső, akkor kövesd a jóóóóóóóó lesz filozófiát! És jóóó lesz!

Anna szerint 2010.07.14. 16:01:06

Drága Vic!!!! Igyekszem, igyekszem, igyekszem!!!! Most jöttem meg két hét nyaralásból és mindjárt írom is az élményeket :-))) elsötétített-ventilátoros szobában a tetőtérben :DDD éljen a forróság, éljen a meleg!
süti beállítások módosítása